4 oktober 2022, Hoofddorp - Nederland
Ivoclar en exocad breiden strategische partnership uit met integratie in DentalCAD voor digitale protheses

Ivoclar behoort tot de wereldwijd toonaangevende producenten van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen, met een uitgebreid scala aan producten en systemen voor tandartsen* en tandtechnici*. Met de introductie van het Ivotion Denture System zorgde het bedrijf twee jaar geleden voor een revolutie in de productie van volledige protheses. Dankzij dit innovatieve, meervoudig bekroonde systeem wordt een complete workflow geïntroduceerd voor de digitale vervaardiging - binnen één freescyclus - van hoogwaardige protheses uit één monolithische disc. Heel recentelijk werd de Innovation Prize toegekend aan Ivotion tijdens het Dental Forum 2022 in Parijs; tevens werd Ivotion tijdens KRAKDENT 2022 in Krakau onderscheiden met een prijs voor de beste tandheelkundige technologie. In oktober neemt het bedrijf een nieuwe stap door de uitbreiding van zijn partnership met exocad, één van de toonaangevende leveranciers van CAD/CAM-software voor de tandheelkunde. Dankzij de integratie van de Ivotion Denture add-on module in de DentalCAD-software van exocad beschikken gebruikers over een efficiënte workflow voor de digitale vervaardiging van hoogwaardige uitneembare protheses.

Ivoclar en exocad: een partnership met een groot effect

Via de integratie van de Ivotion Denture add-on module in de DentalCAD-softwareoplossing van exocad breidt Ivoclar haar succesvolle samenwerking met exocad op het gebied van digitale tandheelkundige workflows uit. Als één van de toonaangevende producenten van CAD/CAM-software voor de tandheelkundige industrie beschikt exocad over een groot klantenbestand en tevens over uitgebreide ervaring in tandheelkundige softwareproducten. Dankzij deze samenwerking kunnen de klanten van beide bedrijven nu profiteren van een naadloze, geavanceerde workflow voor een snelle digitale vervaardiging van uitneembare protheses. Als onderdeel van deze samenwerking wordt de Ivotion Denture add-on module geïntegreerd met het DentalCAD-systeem van exocad, zodat gebruikers van de software hun digitale protheses kunnen ontwerpen in een vertrouwde omgeving. De geoptimaliseerde workflow staat garant voor maatproductie en een resultaat dat beantwoordt aan de behoeften van de patiënt. Bovendien biedt deze integratie gebruikers toegang tot de populaire tandbibliotheken van Ivoclar, compleet met set-ups voor volledige bogen, modelleertools en set-upfaciliteiten. En voor nóg beter maatwerk kan tevens de derde gingivale kleur worden gebruikt die verleden jaar voor het eerst werd geïntroduceerd. De Ivotion Denture add-on module van Ivoclar bevat ook alle eigenschappen van de overmaat-workflow in combinatie met de beproefde discs: Ivotion Base, Ivotion Dent en Ivotion Dent Multi. Om het scala van toepassingen af te ronden, zijn tevens de functies van de monolithische workflow met Ivotion en Shell Geometry beschikbaar.

Het Ivotion Denture System - een succesvolle, toekomstgerichte systeemoplossing

Digitale protheses zijn sterk in opkomst over de hele wereld en steeds meer tandartsen, tandtechnici en eigenaren van tandtechnische laboratoria stappen van hun huidige processen over naar een volledig digitale workflow. Om die reden richt Ivoclar zich steeds meer op efficiënte digitale oplossingen en in 2020 boekte het bedrijf enorme successen met een volledig nieuwe workflow voor hoogwaardige digitale protheses. Dankzij het Ivotion Denture System heeft Ivoclar twee jaar geleden al nieuwe normen gesteld voor de vervaardiging van volledige protheses en met deze specifieke systeemoplossing heeft het bedrijf indruk gemaakt op klanten over de hele wereld. Het geavanceerde systeem maakt deel uit van de Digital Denture Workflow en biedt tandartsen en tandtechnici het voordeel van een efficiënte digitale vervaardiging van protheses met een ongekende snelheid. Naast de gebruiksvriendelijke verwerking hebben vooral de snelle resultaten zowel gebruikers als een groot aantal patiënten overtuigd. Dankzij de 3Shape Dental systeemsoftware kunnen gebruikers nu al intuïtief digitale protheses ontwerpen. In de volgende ontwikkelingsfase kunnen exocad-gebruikers tevens zo efficiënt mogelijk ontwerpen met behulp van Ivotion.

Het kernelement van het Ivotion Denture System is de innovatieve Ivotion disc. Deze wordt gebruikt bij de monolithische vervaardiging van volledige protheses en combineert beproefde tand- en prothesebasismaterialen binnen één disc. Zodoende kunnen digitale protheses met behulp van één unit worden geproduceerd. Op deze manier wordt de gebruikelijke cementeerstap overgeslagen, wat resulteert in een aanzienlijk langere levensduur en aanmerkelijk snellere productie.

Snel, efficiënt, voorspelbaar - de allesomvattende benadering van de Ivotion workflow

Dankzij de open structuur kan exocad DentalCAD gemakkelijk worden gebruikt samen met bestaande systemen binnen het Ivoclar-programma van PrograScan labscanners en PrograMill freesapparaten; tevens kan exocad DentalCAD naadloos worden opgenomen in de digitale Ivotion workflow. Dankzij hun krachtige en betrouwbare scanprestaties hebben de PrograScan PS5 en PS3 labscanners zich stevig gepositioneerd in de markt. Vanwege de interface, hoge mate van precisie en snelheid kunnen de scanners nu ook worden gebruikt met de DentalCAD-software van exocad en digitale afdrukken kunnen rechtstreeks als kleurmodellen worden geïntegreerd. De PrograScan PS5 is een topproduct - ook voor het scannen van conventionele afdrukken - en staat garant voor betrouwbare hogeresolutie-resultaten.

De geavanceerde scansoftware van de Ivoclar-serie PrograScan zorgt, naast een gestructureerde scanworkflow, voor intuïtieve verwerking van de voorbereidingen voor digitale protheses. In combinatie met de geavanceerde ontwerpopties van de exocad DentalCAD-software hebben gebruikers het voordeel van een logische, geïntegreerde workflow, die de ontwerpfase en daaropvolgende productie aanmerkelijk vergemakkelijkt.

De freesapparaten uit de PrograMill-serie zorgen voor een perfecte pasvorm dankzij hun ongekende precisie. Mede dankzij de integratie in de geavanceerde Digital Denture Workflow was het nog nooit zo gemakkelijk om esthetische, fractuurbestendige resultaten te bereiken. PrograMill freesapparaten maken al jaren indruk met hun efficiëntie en dynamische functionaliteit en hebben gezorgd voor nieuwe normen binnen de digitale vervaardiging van restauraties. Het uiterst krachtige, 5-assige PrograMill PM7 freesapparaat ondersteunt een grote reeks materialen en toepassingen in de natte en droge modus; dankzij de hoogwaardige spindel staat dit apparaat garant voor een hoogwaardige oppervlaktekwaliteit binnen een ongelooflijk korte tijd. De naadloze koppeling met de digitale workflow garandeert, in combinatie met de intuïtieve bediening, een soepele verwerking binnen de dagelijkse routine. Met de introductie van het Ivotion Denture System heeft Ivoclar een mijlpaal bereikt op het gebied van uitneembare protheses. En nu heeft het bedrijf dit succesvolle product verder uitgebreid met de Ivotion Denture add-on module.

Als gevolg hiervan hebben exocad-gebruikers tevens toegang tot het complete programma en alle daarmee samenhangende voordelen. De samenwerking met exocad betekent voor Ivoclar een verdere logische stap in de permanente uitbreiding van het Ivotion Denture System, dat wordt geoptimaliseerd om tegemoet te komen aan de behoeften van klanten en nóg meer gebruikers toegang te bieden tot de digitale workflow voor de vervaardiging van protheses.

* Met het oog op de leesbaarheid zijn de taalkundige aanduidingen man, vrouw en divers (m/v/d) niet tegelijkertijd gebruikt. Alle persoonsaanduidingen gelden uniform voor alle genders.

Over de Ivoclar Groep

De Ivoclar Groep, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over de Ivoclar Groep naar ivoclar.com.