Een nieuwe look & feel:
Ivoclar Group presenteert een nieuw logo, merk- en visuele identiteit, die nauw aansluit bij een klantgerichte belevingswereld.

Hoofddorp, Nederland – 11 Januari 2022

Ivoclar Group, is één van 's werelds toonaangevende leveranciers van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen met een uitgebreid product- en systeemportfolio voor tandartsen* en tandtechnici*. Waarden, overtuigingen en een vooruitstrevende, klantgerichte bedrijfscultuur zijn de basis van het sterke merk. Al bijna 100 jaar geeft het bedrijf vorm aan de tandheelkundige markt met zijn naam, productinnovaties en toonaangevende baanbrekende prestaties. Het samenwerken met dentale professionals, met als doel mensen over de hele wereld een gezonde en stralende glimlach te geven, is de missie van het bedrijf.

Ivoclar heeft zich het afgelopen jaar reeds gefocust op specifieke activiteiten, die nog sterker inspelen op de behoefte van klanten. Om de klantgerichte organisatie en merknaam te benadrukken start Ivoclar het nieuwe jaar met een frisse uitstraling en een herkenbaar logo. De belangrijkste verandering is het weglaten van "Vivadent" in de merknaam in het logo, evenals enkele visuele elementen. Dit zorgt in de toekomst voor een  duidelijke focus en een vertegenwoordiging van de essentie van het bedrijf.

Het merk als uitgangspunt

Als klantgerichte organisatie zet Ivoclar in op activiteiten gericht op efficiënte workflows om het dagelijkse werk van tandtechnici en tandartsen gemakkelijker te maken en te ondersteunen in het optimaliseren van patiëntervaringen, zodat deze persoonlijk en prettig verlopen. Het merkimago is en blijft de eerste kennismaking met het bedrijf. Daarom is het van essentieel belang dat dit een positieve afspiegeling is van de innovatieve kracht en de bedrijfsmissie. Bij Ivoclar rust het externe begrip van het merk op drie ondersteunende pijlers:

• Partnerschap & Klant

Ivoclar staat voor een klantgerichte aanpak. Het merk onderscheidt zich door een strak design en consequente communicatie naar de klant.

• Innovatie & Technologie

Ivoclar staat voor vooruitgang door technologische innovatie met ​​één missie: "Making People Smile". Innovatie, vooruitgang en continu onderzoek & ontwikkeling, gebaseerd op de klantbehoeften, zorgen op lange termijn voor het succes van morgen. Met innovatieve producten en diensten maakt Ivoclar niet alleen de workflows van tandtechnici en tandartsen eenvoudiger en efficiënter, maar draagt daarmee ook bij aan positieve klantervaringen.

• Familie & vrienden

De Ivoclar Group is een familiebedrijf met hart en ziel: betrouwbaarheid, transparantie en persoonlijke communicatie met partners, medewerkers en klanten vormen de basis van een goede samenwerking en zijn verbonden met de Ivoclar familie.

Focus op de essentie – de nieuwe look

Ivoclar lanceerde vorig jaar al een moderne, frisse en gereduceerde ontwerpaanpak met een focus op de essentie tijdens de Europese "Live Experience Tour 2021" en de opmaak van een nieuwe website. Met lifestyle-georiënteerde beelden, die de mens op de voorgrond plaatst alsook de integratie van moderne marketingtools dragen bij aan de bedrijfsmissie "Making People Smile". Het is dan niet meer dan logisch dat nu ook het logo in een nieuw jasje wordt gestoken. Daarbij valt de reductie op van de merknaam tot de essentie: "Ivoclar Vivadent" wordt "Ivoclar".

"Met onze lange traditie, baanbrekende prestaties en constante innovatie, kunnen we vertrouwen op een sterk corporate merk als basis", legt Diego Gabathuler, CEO van de Ivoclar Group, uit. "Niettemin ben ik ervan overtuigd dat er nog veel potentieel onbenut is. Een duidelijk gestructureerde positionering, die nu ook tot uiting komt in de visuele uitstraling, is belangrijk met het oog op de toekomst van het bedrijf en leidt tot innovatie, met de klant en hun patiënten als centraal middelpunt. Het tweaken van ons logo is naast de nieuwe huisstijl met zijn duidelijke, gereduceerde en gerichte beeldtaal een vertegenwoordiging van alles waar ons merkbegrip voor staat."

Het nieuwe Ivoclar-logo en huisstijl wordt wereldwijd in alle communicatie uitingen gefaseerd worden toegepast. Als wereldwijd opererend bedrijf is de grootste uitdaging om het logo in alle landen en talen tegelijk aan te passen.

Ivoclar, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor kwalitatief hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over Ivoclar naar www.ivoclar.com