Faster. Better. Stronger.

Adhese Universal in de VivaPen voor méér efficiëntie bij tandheelkundige behandelprotocollen

Hoofddorp, Benelux – 2 april 2024

De Ivoclar Groep is een toonaangevende leverancier van totaaloplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen, met een uitgebreide portfolio van producten en systemen voor tandartsen, tandtechnici en mondhygiënisten. Het bedrijf heeft een geavanceerde portfolio ontwikkeld voor directe restauratieve behandelprocedures om tandartspraktijken in staat te stellen om op een efficiëntere wijze uitzonderlijk esthetische resultaten te bereiken. De workflow voor Directe Restauraties omvat producten voor elke stap van het behandelproces

De klinische workflow van Ivoclar is bedoeld om tandartsen te ondersteunen bij de verbetering van hun behandelingen. Perfect afgestemde, hoogwaardige producten staan garant voor optimale efficiëntie en hoogesthetische resultaten. 'Ivoclar levert op elkaar afgestemde producten voor directe restauratieve behandelingen, die een efficiënte workflow bevorderen en zijn ontwikkeld om te voldoen aan de behoeften van patiënten en tandheelkundige professionals', zo benadrukte Reinhard Goerge, Director GBU Direct Restoratives, onlangs.

De workflow heeft 3 hoofdkenmerken: Sneller. Beter. Sterker.

• Faster – De portfolio omvat betrouwbare producten, die de benodigde tijd voor de plaatsing van posterieure restauraties verkorten. Met deze producten wordt tot 51% bespaard op de werktijd.[1]
  • Better Bij de Direct Restorative Workflow draait alles om echt teamwork. De producten zijn ontwikkeld om als een soort team samen te werken en vereenvoudigen het werk in de tandartspraktijk aanzienlijk
  • Stronger – Hoogwaardige tandheelkundige producten bieden patiënten een voortreffelijke esthetiek; tegelijkertijd verbeteren ze de efficiëntie van tandheelkundige professionals.

Eén klik, meer is niet nodig! Adhese® Universal in de efficiënte VivaPen®
Ivoclar heeft een baanbrekende oplossing gecreëerd om een sterke adhesieve verbinding te realiseren: het lichtuithardende 1-component Adhese® Universal adhesief in de innovatieve en gebruiksvriendelijke VivaPen ®.

Met Adhese Universal in de VivaPen kunnen maximaal viermaal meer applicaties per ml product worden uitgevoerd dan met adhesieven in flesjes. Dat is bijzonder praktisch vanuit een economisch én milieutechnisch oogpunt, en dit product zorgt dan ook voor nieuwe benchmarks in de tandheelkundige industrie. Met behulp van één VivaPen met Adhese Universal kunnen niet minder dan 187 enkele elementen worden geplaatst[2]*. Het is duidelijk dat Adhese Universal het gebruik van producten optimaliseert en de efficiëntie van de workflow voor directe restuaraties in de tandartspraktijk vergroot. Dit 1-component adhesief zorgt voor een snelle en gecontroleerde directe applicatie in de mondholte. Het klikmechanisme, waarmee het adhesief met uiterste precisie kan worden geplaatst, spreekt gebruikers aan. Ongeacht het toegepaste etsprotocol[3]* en de vochtigheid van het tandoppervlak wordt er met Adhese Universal een sterke bonding van meer dan 25 MPa gerealiseerd op glazuur en dentine. De desensibilerende eigenschappen van het product werken mee om het risico van postoperatieve gevoeligheid onder vochtige en droge omstandigheden te minimaliseren.

Innovatief design voor een vertrouwde bevestiging
De VivaPen kan dankzij de penvorm en flexibele punt gemakkelijk in de mond worden gehanteerd, zonder dat het adhesief vooraf moet worden gedoseerd in een mengbakje. Zodoende kunt u vol vertrouwen restauraties bevestigen en is een precieze pasvorm van indirecte restauraties gewaarborgd. De efficiëntie van het behandelprotocol wordt significant verbeterd dankzij de snelle een betrouwbare uitharding binnen slechts drie seconden met behulp van de 3sCure-uithardingsmodus of binnen slechts vijf seconden (met een lichtintensiteit van 2.000 mW/cm2) bij gebruik van de Bluephase PowerCure lamp. Adhese Universal kan worden gebruikt voor de bevestiging van directe en indirecte restauraties in combinatie met alle verschillende etsprotocollen*.

Adhese Universal biedt efficiëntie op drie fronten: het is geschikt voor universeel gebruik, vermindert de verspilling van materiaal en vraagt slechts een korte lichtblootstelling. De optimale oplossing voor tandartsen die kwaliteit net zo belangrijk vinden als efficiëntie.

Meer informatie over directe restauratieve behandelingen: https://www.ivoclar.com/en_li/campaigns/start-your-efficiency-journey

More information about direct restorative treatment: www.ivoclar.com/start-your-efficiency-journey

Over de Ivoclar Groep

De Ivoclar Groep, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Al meer dan een eeuw heeft het bedrijf bijgedragen aan de tandheelkundige industrie en mensen in staat gesteld om een optimale mondgezondheid te bereiken en te genieten van een prachtige lach. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Met 56 dochterondernemingen en vestigingen levert de groep producten aan ongeveer 130 landen en werken er wereldwijd ongeveer 3.700 medewerkers. Ga voor meer informatie over de Ivoclar Groep naar ivoclar.com.