Hoofddorp, Benelux –maart 2021
De perfecte instap voor het frezen van zirkoniumoxide; de nieuwe PrograMill DRY
 De nieuwe PrograMill DRY van Ivoclar biedt een optimale instap voor tandtechnische laboratoria die hun restauraties van zirkoniumoxide nauwkeurig en efficiënt willen frezen. Het compacte CAD/CAM-droogfreesapparaat is een uitgekiende systeemoplossing en combineert afgestemde processen met hoogwaardige materialen, doorontwikkelde technologieën en een gebruiksvriendelijke verwerking.

Hoofddorp, Benelux –maart 2021

Onder het motto 'Gewoon heel efficiënt zirkoniumoxide frezen' is het productaanbod van Ivoclar uitgebreid met het 5-assige droogfreesapparaat PrograMill DRY.

De PrograMill DRY is een robuust instapapparaat voor de economische vervaardiging van restauraties met zirkoniumoxide en verschillende PMMA-materialen (bijvoorbeeld: Ivotion voor digitale totaalprothesen).

Precies en flexibel; voor zirkoniumoxide en Ivotion Denture

De PrograMill DRY is bij uitstek geschikt voor de verwerking van IPS e.max ZirCAD, Prime, zowel kostenbeheersing als efficiëntie in de tandtechnische praktijk worden geoptimaliseerd. Dit innovatieve zirkoniumoxide van Ivoclar staat garant voor een overtuigende esthetiek en optimale mogelijkheden bij de verwerking; van kleuren en cutback tot en met de coatingtechniek. Bovendien kunnen alle indicaties, van kronen tot meervoudige bruggen, worden gerealiseerd. Bij de vervaardiging van Zircad Prime wordt gebruik gemaakt van de Gradient Technology, een innovatieve procestechnologie die zorgt voor de hoogwaardige kwaliteit en esthetiek van het verwerkte materiaal. Bovendien ondersteunt de PrograMill DRY de digitale vervaardiging van totaalprothesen. De Ivotion CAD/CAM-disc wordt met behulp van de Ivotion denture-holder exact in het apparaat gepositioneerd. Via Ivotion en PrograMill DRY worden monolithische digitale totaalprothesen binnen één freesgang vervaardigd.

Nauwkeurig en efficiënt; een uitgekiend proces

De PrograMill DRY is volledig geïntegreerd in de Ivoclar Digital-Workflow en daarmee hebben tandtechnische praktijken toegang tot een gemakkelijke én economische productieworkflow. Vooral tandtechnici die instappen in de geautomatiseerde productie, hebben baat bij de perfect op elkaar afgestemde procesbouwstenen. De tandtechnicus bereikt door het samenspel met de uitgekiende PrograMill CAM-software een hoge procesbetrouwbaarheid en profiteert tevens van de tijdsbesparing.

Plaatsbesparend en comfortabel; probleemloze verwerking

Dankzij de compacte bouw is de PrograMill DRY probleemloos - zelfs als de ruimte beperkt is - te positioneren in elk tandtechnisch laboratorium. De tandtechnicus profiteert van de vele praktische elementen van het apparaat, bijvoorbeeld het handige ingebouwde snelspansysteem voor de wisseling van de materialen (discs). De CAD/CAM-disc wordt op de manier intuïtief en gemakkelijk - met één hand - omgewisseld. Extra gereedschap is niet nodig en dat betekent een enorme vereenvoudiging van het werkproces.

Samenvatting; een optimaal instapapparaat

Dankzij de PrograMill DRY kunnen tandtechnici rekenen op een betrouwbaar, speciaal op zirkoniumoxide ingericht CAD/CAM-systeem, dat garant staat voor een combinatie van flexibiliteit, kostenbeheersing en gebruiksgemak. Ook vanwege de geautomatiseerde gegevensoverdracht (CAM-5-formaat), soepele verwerking en hoge procesbetrouwbaarheid is de PrograMill DRY een compacte systeemoplossing voor de dynamische praktijk van het tandtechnische laboratorium. Vooral instappers zullen de voordelen van dit apparaat al snel op waarde weten te schatten. PrograMill DRY. 'Gewoon heel efficiënt zirkoniumoxide frezen'.

Ivoclar, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor kwalitatief hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over Ivoclar naar www.ivoclar.com