Klaar voor de toekomst van digitale tandheelkunde; Ivoclar en 3Shape lanceren samen 3Shape Unite

Hoofddorp – 25 October 2021

Ivoclar is wereldwijde één van de toonaangevende aanbieders van totaaloplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Met een uitgebreid aanbod van producten en systemen voor tandartsen en tandtechnici. Als officiële medeoprichter van 3Shape Unite, lanceren wij samen een nieuw open platform dat oplossingen van vooraanstaande tandheelkundige bedrijven bundelt voor tandartspraktijken en tandtechnische laboratoria.

Doel van dit platform is verbetering van de zorg voor de patiënt, vergroting van de behandelkwaliteit en optimalisering van de workflow binnen diverse toepassingen. Met dit partnership wordt de samenwerking tussen 3Shape en Ivoclar naar een nieuw niveau getild en wordt de intentie benadrukt om samen te werken aan de ontwikkeling van baanbrekende oplossingen voor de mondzorg en sturing te geven aan de digitale transformatie van de tandheelkundige zorg.

Digitale technologie speelt een rol bij het versnellen en verbeteren van orale- en tandheelkundige behandelingen, en bij het vergemakkelijken van de beheersbaarheid. Diego Gabathuler, CEO van Ivoclar, geeft een nadere toelichting: 'In de komende jaren openen digitale workflows en geïntegreerde systemen op basis van kunstmatige intelligentie volledig nieuwe perspectieven voor tandheelkundige professionals, waardoor ze de esthetiek, kwaliteit en efficiёntie van hun werk kunnen verbeteren; dat loopt van het monitoren van routines voor thuismondzorg tot het stellen van diagnoses in de tandartspraktijk en het uitvoeren van minimaal invasieve, hoogesthetische procedures.' Digitale workflows, vooral werkstromen waarbij toepassingen van diverse leveranciers aan de orde zijn, verminderen het aantal behandelingsstappen en faciliteren een uitgebreide reeks van systemen, waardoor de efficiёntie van de tandartspraktijk wordt verbeterd.

3Shape Unite ondersteunt digitale processen in de tandheelkunde

Dankzij het Unite-platform van 3Shape kunnen gebruikers workflows individualiseren, beheersen en ontwikkelen; daarbij hebben ze het voordeel van ondersteuning door een consequent groeiende app-bibliotheek in de store van Unite. Bovendien zorgt het platform voor een gemakkelijke en open verbinding tussen tandheelkundige professionals en de bijbehorende partners, zodat klinische en technische processen binnen de digitale tandheelkunde worden vereenvoudigd. 'Unite' is meer dan zomaar een naam; Ivoclar, een vooraanstaande speler in de tandheelkundige industrie, is medeoprichter van 3Shape Unite. Als gevolg van deze samenwerking hebben gebruikers van 3Shape Unite toegang tot selecte chairside- en labside-oplossingen van Ivoclar Vivadent, die volledig zijn geïntegreerd in het systeem.

Een tevreden lach voor patiënten creëren

Naast de chairside-workflows PrograScan One en PrograDesign zijn Op het 3Shape Unite-platform binnenkort ook populaire applicaties zoals IvoSmile en IvoSmile Orthodontics beschikbaar. IvoSmile is een Augmented Reality-app, die is ontwikkeld om tandheelkundige professionals te ondersteunen bij adviesconsulten. Diego Gabathuler legt uit dat de technologie van Augmented Reality via integratie van IvoSmile in het consultatie- en behandelingsproces kan worden gebruikt om patiënten vooraf een idee te geven van de beschikbare mogelijkheden, inclusief een indruk van de nieuwe lach. Hij voegt daar nog aan toe: 'Onze nauwe samenwerking is al jaren geleden begonnen. De integratie van Ivoclar Vivadent-workflows in 3Shape Unite betekent de volgende stap in onze researchgerichte samenwerking en zal de tandheelkundige industrie zelfs nog meer verbinden. Bovendien krijgen tandartsen en tandtechnici gemakkelijk toegang tot alle mogelijkheden en voordelen van de innovatieve oplossingen die Ivoclar Vivadent en 3Shape bieden.'

Ivoclar, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor kwalitatief hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over Ivoclar naar www.ivoclar.com