IvoSmile App helpt tandartsen en laboratoria een nieuwe glimlach te visualiseren bij de patiënt

Hoofddorp, Benelux – 28 Januari 2021

Augmented Reality maakt het mogelijk: Een onmiddellijke 3D real-time visualisatie van het behandelresultaat met de IvoSmile app van Ivoclar. De geüpdatete versie van de app zorgt voor complete CAD-integratie in 3Shape Dental System software.

De IvoSmile app helpt tandartsen om leads te genereren en motiveert patiënten in te stemmen met een tandheelkundige behandeling. De app is vooral populair voor consulten door tandartsen. Doordat de functies van de app zijn vernieuwd, kunnen tandartspraktijken en tandtechnische laboratoria met elkaar verbinden. De uitgebreide CAD-integratie van Ivoclar Vivadent lost de communicatieproblemen tussen tandartsen en laboratorium op.

Motiveer uw patiënten in te stemmen met een behandeling

IvoSmile is een innovatieve app waarmee tandartsen hun patiënten in een paar minuten zonder verplichtingen de esthetische behandelingsresultaten kunnen laten zien. Door middel van augmented reality wordt de iPad of iPhone een virtuele spiegel. Tijdens het consult kan de patiënt zichzelf met een nieuwe glimlach zien. Door de virtuele presentatie van de mogelijkheden van de esthetische behandeling, wordt de acceptatie van de behandeling aanzienlijk verhoogt.

CAD-integratie in het 3Shape tandheelkundig systeem

Dankzij de vernieuwde versie van de app is nu voor 3Shape Dental System volledige CAD-integratie mogelijk. De nieuwe versie vereenvoudigt en verbetert de communicatie tussen praktijk en laboratorium. Via de interface kunnen de IvoSmile-gegevens eenvoudig naar het laboratorium worden gestuurd, waarna het laboratorium de ontwerpgegevens via Dental System terug kan sturen naar de praktijk. Hierdoor kunnen behandelvoorstellen op indrukwekkende wijze aan de patiënt worden gepresenteerd. De IvoSmile helpt tandartsen en tandtechnici gezamenlijk de nieuwe glimlach van een patiënt te ontwikkelen.

"Ik ben altijd al fan geweest van actieve betrokkenheid van patiënten. Met de vernieuwde versie van IvoSmile samen met de IvoSmile add-on voor 3Shape Dental System softwareen de volledige integratie in het digitale CAD/CAM-proces van het laboratorium, kunnen we de gevisualiseerde glimlach exact nabootsen. De gegevens worden niet alleen geïmporteerd vanuit IvoSmile in ons Dental System, maar ook weer geïmporteerd vanuit het laboratorium in IvoSmile" zegt Rune Fisker, Vice President voor Product Strategie bij 3Shape.

Visualiseer samen een nieuwe glimlach

De patiënt kan het eindresultaat van het behandelingsvoorstel in de virtuele spiegel zien. Ook kan de patiënt de restauratie die door het laboratorium ontworpen is virtueel in 3D testen. Zo kan de tandarts de kwaliteit van het consult en de acceptatie van de behandeling verhogen. De CAD-integratie maakt het voor tandartspraktijken en tandtechnische laboratoria gemakkelijker om misverstanden te voorkomen en vermijdt herbewerkingen.

Nieuwe, intuïtieve gebruikersinterface

De nieuwe interface van de app optimaliseert de gebruiksvriendelijkheid en helpt gebruikers bij het navigeren en ontwerpen. Een stap-voor-stap handleiding leidt gebruikers door de app en legt alle belangrijke functies, features en innovaties uit. Bovendien kunnen gebruikers in de nieuwe versie foto's van patiënten importeren. Vanaf nu heeft IvoSmile ook volledige functionaliteit op de iPhone.

30 dagen gratis op proef

IvoSmile is beschikbaar in de App Store voor iPad en iPhone. Om de App te leren kennen en uit te proberen, kan IvoSmile vrijblijvend 30 dagen met volledige functionaliteit worden getest. De proefperiode van 30 dagen is gratis en eindigt automatisch. De IvoSmile Add-on is verkrijgbaar bij Ivoclar Vivadent en 3Shape distributeurs.

IvoSmile® is a trademark of Ivoclar Vivadent. Dental System is a trademark of 3Shape A/S. Further Information: www.ivosmile.com