Succesverhaal; Ivoclar kijkt terug op een jaar met het Ivotion Denture System en presenteert nóg meer toepassingsmogelijkheden en nóg meer keuze in
gingivakleuren

Hoofddorp, Nederland – 5 October 2021

Het innovatieve Ivotion Denture System van Ivoclar zorgde circa een jaar geleden voor een revolutie in de vervaardiging van uitneembare protheses.

Dankzij de productiemogelijkheid van implantaatgedragen protheses en de lancering van een nieuwe gingivakleur, heeft het bedrijf vele gebruikers weten te overtuigen, maar ook zijn belofte van voortdurende ontwikkeling van Ivotion Denture System waargemaakt.

Ivoclar, een wereldwijd toonaangevende aanbieder van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen met een uitgebreide product- en systeemportfolio voor tandartsen en tandtechnici, kan terugblikken op een succesvol jaar met haar Ivotion Denture System. Dit innovatieve systeem staat als onderdeel van de Digital Denture Workflow garant voor een snel en voorspelbaar proces bij de vervaardiging van uitneembare protheses uit één disc. Het product onderscheidt zich door de gebruiksvriendelijke toepassing, hoge efficiëntie en aantrekkelijke esthetiek van het eindresultaat. Deze eigenschappen hebben sinds de invoering - iets meer dan een jaar geleden - wereldwijd een groot aantal gebruikers én patiënten overtuigd.

Een totaalconcept; Ivotion als onderdeel van de Digital Denture Workflow

Met het Ivotion Denture System heeft Ivoclar Vivadent vorig jaar een compleet proces gelanceerd voor de digitale vervaardiging van hoogwaardige, uitneembare protheses uit een monolithische schijf. Dé oplossing voor Digital Denture, een goed afgestemde procesinrichting gecombineerd met hoogwaardige materialen en geavanceerde technologieën. De kern van het proces is de unieke Ivotion CAD/CAM-disc. Ivotion biedt digitale tandtechnische laboratoria een efficiënte, voorspelbare, monolithische freesoplossing met slechts één tweekleurige disc.

Het Ivotion Denture Systeem is een compleet proces voor de vervaardiging van digitale uitneembare protheses. Met de Ivotion disc kunt u boven- en onderprotheses naadloos en efficiënt frezen in één ononderbroken freesproces. De Digital Denture Workflow bestaat uit consult (IvoSmile), de klinische processen, het intuïtieve ontwerp (3Shape Dental System) en de monolithische schijf (Ivotion). Deze innovatieve workflow zorgt voor snelle, efficiënte en consistente resultaten.

Een intelligente aanpak; de Ivotion CAD/CAM-disc

De kern van het Ivotion Denture System is de innovatieve Ivotion-disc. Deze tweekleurige CAD/CAM-disc wordt gebruikt voor de monolithische vervaardiging van een volledige prothese. Dankzij de intelligente combinatie van hoogwaardig en beproefd tand- en prothesebasismateriaal in één disc, hoeven de tanden niet meer met de prothesebasis te worden verlijmd. De Ivotion monolithische freesdisc is voorzien van unieke Shell Geometry, een op data gebaseerde driedimensionale tand en tandboogstructuur, die geschikt is voor de snelle digitale productie van volledige uitneembare protheses. Op basis van de gegevens van beproefde volledige protheses, die in gebruik zijn, definieert Shell Geometry de overgang tussen de tand en de prothesebasis van de disc. Het gebruikte PMMA-materiaal overtuigt met een geoptimaliseerde breukbestendigheid. Dankzij de Full Denture-module in het 3Shape Dental System kunnen de protheses bovendien heel gemakkelijk en snel worden aangepast aan de individuele behoeften van patiënten.

Voortdurende ontwikkeling met meerwaarde voor klanten en patiënten

Met de invoering van haar Ivotion Denture System heeft Ivoclar duidelijk de toon aangegeven voor uitneembare protheses en al snel wereldwijd een hoge klanttevredenheid bereikt. De opzet van Ivotion is toekomstbestendig. Dankzij het gebruik van hoogwaardige materialen liggen brede toepassingsmogelijkheden binnen handbereik. Zodoende is Ivotion ook ideaal voor de vervaardiging van implantaatgedragen protheses en dienen zich nu nóg meer toepassingsmogelijkheden aan voor de vervaardiging en individualisering van uitneembare protheses. Daaraan levert ook de mogelijkheid van een derde gingiva kleur een bijdrage. Naast de bestaande kleuren Pink-V en Preference is de Ivotion CAD/CAM-disc nu ook leverbaar in de kleur US-D, waarbij vooral patiënten met een meer donkere tandvleeskleur baat hebben. Op deze manier kunnen tandartsen en tandtechnici hun aanbod van individualisering verder uitbouwen en de patiënten conform het motto van Ivoclar Vivadent - Making People Smile - een mooie glimlach bezorgen.

Ivoclar, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor kwalitatief hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over Ivoclar naar www.ivoclar.com