Ivoclar introduceert de nieuwe Programat S2® sinteroven; betrouwbaar, snel en intuïtief

Hoofddorp, Nederland – 20 Mei 2021

De nieuwe Programat S2 sinteroven wordt gelijktijdig met de nieuwe generatie van de succesvolle Programat ovenserie op de markt gebracht. Deze nieuwe oven is het resultaat van de consistente doorontwikkeling van zijn voorganger, de Programat S1 1600. Het gaat hier om een compact apparaat, dat garant staat voor uitzonderlijk accurate sinterresultaten, in combinatie met een hoog niveau van gebruiksvriendelijkheid.

Ivoclar, een wereldwijd vooraanstaande onderneming die een uitgebreid programma van producten en systemen voor tandheelkundige professionals levert, lanceert vandaag haar nieuwe Programat S2 sinteroven. Het ontwerp van het nieuwe model heeft een facelift ondergaan, inclusief een nieuw kleurendisplay met touchscreen, intuïtieve grafische gebruikersinterface en een groter coolingtray. De oven is gemakkelijk te bedienen en werkt efficiënter dankzij intelligente eigenschappen zoals kortere verwerkingstijden en nieuwe opties voor kalibratie. Bij al deze verbeteringen is de beproefde sinterkamer in het nieuwe ovenmodel onveranderd en deze blijft zorgen voor hoogwaardige sinterprocessen. De Programat S2 biedt tevens de volgende bijkomende pluspunten: sinteren op temperaturen tot 1.600°C, korte sintertijden (circa 75 minuten voor kronen die zijn gemaakt van IPS e.max ZirCAD) en een afneembare ovenkop. Ook de bedrijfszekerheid en de mogelijkheid om op elk moment te kalibreren zijn sterke punten van deze geavanceerde sinteroven.

Indrukwekkende intuïtieve bediening

Tandtechnici zullen het gebruiksgemak van de Programat S2, naast de hoge precisie van de sinterresultaten, weten te waarderen. Het royale kleurentouchscreen en de verbeterde gebruikersinterface zorgen voor een betere visualisering van essentiële informatie en vergemakkelijken de bediening aanmerkelijk. De oven wordt op dezelfde manier bediend als alle andere pers- en keramische ovens van de Programat-serie. Met het oog op optimale bedrijfszekerheid zijn voorgeprogrammeerde instellingen beschikbaar voor alle zirkoniumoxide-materialen van Ivoclar. Daarnaast kunnen tandtechnici kiezen uit diverse individuele programma-opties. Of er nu wordt gekozen voor een snel- of standaard-sinterprogramma, ze staan stuk voor stuk garant voor een hoge sinterkwaliteit. Het OSD-display is voorzien van een nieuwe 'blauwe' indicator die de afkoelfase van de oven aangeeft; zelfs vanaf een grotere afstand is de blauwe verlichting duidelijk zichtbaar. De Programat S2 is gemakkelijk bedienbaar via een touchscreen. Dankzij de Programat-app kan de voortgang van het sinterproces via een smartphone of tablet worden gemonitord.

Betrouwbaarheid

De oven is uitgerust met geavanceerde software om het sinterproces aan te sturen en te zorgen voor uiterst precieze resultaten. Feilloze resultaten mogen altijd worden verwacht, zelfs in samenhang met grotere zirkoniumrestauraties of snelle sinterprocessen (enkeltands restauraties).

Over Ivoclar

Ivoclar, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor kwalitatief hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over Ivoclar naar www.ivoclar.com

Programat® is een gedeponeerd handelsmerk van Ivoclar Vivadent AG.