SR Vivodent - Hoofddorp, Nederland – 5 Oktober 2021
Breder assortiment; Ivoclar verdubbelt het aantal kleuren van SR Vivodent en vervult zo de behoefte van patiënten voor een natuurlijke glimlach.

Hoofddorp, Nederland – 5 Oktober 2021

SR Vivodent gebitselementen, vervaardigd van klinisch bewezen PMMA, zijn de klassieke tanden van Ivoclar, een van de wereldwijd toonaangevende leveranciers van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen, met een uitgebreid product- en systeemaanbod voor tandartsen* en tandtechnici. Tot nu toe waren deze gebitselementen leverbaar in 20 Chromascop-tinten, maar nu wordt het assortiment uitgebreid met nog eens 16 A–D-kleuren plus 4 Bleach-tinten. Dankzij deze uitbreiding wordt het aanbod van SR Vivodent-toepassingen voor partiële en volledige gebitsprotheses - vooral in combinatie met vaste protheses - verder vergroot. Tandartsen, tandtechnici én hun patiënten hebben nu toegang tot een ongekende kleurselectie, zodat alle mogelijke toepassingen of voorkeuren kunnen worden ingevuld.

Er worden steeds hogere eisen gesteld aan moderne, esthetische tandprotheses. Om nog beter in te spelen op de behoeften van de klanten van het bedrijf en hun patiënten, voegt Ivoclar Vivadent nóg meer kleuren toe aan haar klassieke SR Vivodent-lijn, die een verscheidenheid aan gebitselementen in diverse kleuren omvat. Met de 16 nieuwe A–D-kleuren en 4 Bleach-tinten worden de ontwerpopties voor maatprotheses vergroot. Het uitgebreide scala van 40 kleuren biedt tandtechnici extra flexibiliteit in hun werk en verbreedt de mogelijkheden voor conventionele uitneembare protheses.

Overzichtelijk uitgelijnde anterieure elementen en functionele posterieure elementen

De originele anterieure 'A'-elementen van het SR Vivodent assortiment zijn gebaseerd op analyses van de natuurlijke tandvormen en voegen zich naadloos naar het bestaande gebit. De anterieure tanden zijn ingedeeld in drie basisvormen (vierkant, driehoekig en ovaal), zodat het meest geschikte tandtype voor de individuele patiënt gemakkelijker kan worden geselecteerd. Bovendien kunnen gebruikers kiezen uit ingetogen of wat meer uitgesproken vormen. De posterieure gebitselementen 'Typ' worden uitgelijnd in een tand-tot-tandverband. De gebitselementen zijn leverbaar in vijf maten, zodat klanten ze snel en gemakkelijk kunnen plaatsen. Op deze manier kunnen tandtechnici op een efficiënte en economische wijze stabiele en functioneel deugdelijke protheses realiseren. Mede dankzij de hoge flexibiliteit en brede kleurkeuze van de SR Vivodent-lijn kunnen tandtechnici de efficiency en prestaties van hun laboratoria verbeteren.

Een breed kleurenspectrum

Geprefabriceerde SR Vivodent-gebitselementen zijn enorm veelzijdig. Dankzij de nieuwe kleuren A–D en Bleach kunnen deze gebitselementen worden gebruikt voor volledige en partiële protheses, maar ook in combinatie met vaste protheses. Het brede assortiment van 40 kleuren voorziet in alle behoeften van patiënten. Naast de nieuwe 16 A–D-kleuren en 4 Bleach-tinten vormen de bestaande 20 Chromascop-kleuren de derde categorie van het uitgebreide kleurenscala.

Beproefd materiaal op basis van vele jaren ervaring

Voor de vervaardiging van haar protheses gebruikt Ivoclar Vivadent al vele jaren een beproefd gecrosslinkt PMMA-materiaal. Kwaliteit staat bij het bedrijf hoog in het vaandel. Voor de kleuren, materialen en productieprocessen worden strenge kwaliteitstesten gehanteerd. Dit vormt een deugdelijke basis voor de vervaardiging - binnen een breed toepassingsspectrum - van functionele en esthetische protheses, waarvan gebruikers lange tijd profijt hebben.

• Goede chemische hechting aan basismaterialen van protheses

• Homogene productkwaliteit

• Hoge kleurstabiliteit

SR Vivodent-gebitselementen vormen integrale componenten van het Biofunctional Prosthetic System (BPS) van Ivoclar Vivadent, dat een functionele en gecoördineerde workflow omvat voor de vervaardiging van uitneembare protheses. Deze workflow staat niet alleen garant voor de gebruikelijke betrouwbaarheid en kwaliteit van het materiaal, maar staat tevens bekend om de uitzonderlijke aanpassingsmogelijkheden en efficiency waarvan tandartsen, tandtechnici en patiënten profiteren.

Ivoclar, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor kwalitatief hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over Ivoclar naar www.ivoclar.com