1 november 2022, Hoofddorp - Nederland
Ivoclar zet zich in voor een duurzame samenleving met de campagne ‘Recycle to the max’!
Vraag uw recycle box aan!

Ivoclar Benelux, een dochteronderneming van de Ivoclar Group, één van 's werelds toonaangevende fabrikanten van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen, met een compleet assortiment aan producten en systemen voor tandartsen* en tandtechnici*, lanceert voor het eerst een recycleprogramma voor CAD/CAM blokmateriaal.

Met het recycleprogramma ‘Recycle to the max’ wil Ivoclar Benelux tandartsen en tandtechnici de mogelijkheid bieden om IPS e.max blokken te recyclen in plaats van af te voeren. Op deze manier dragen wij een steentje bij aan een groenere samenleving.

Samen werken wij aan duurzaamheid

Het bedrijf OrthoMetals BV, gevestigd in Drenthe en partner in deze unieke operatie binnen de Benelux, is een belangrijke speler in dit project. Door zijn activiteit is dit bedrijf dagelijks betrokken bij het afvalbeheerbeleid voor het milieu en het streven is om zo veel mogelijk afval terug te winnen. Helpt u ons om alle verkochte blokken te recyclen door middel van ons project ‘Recycle to the max’?

Bestel dan nú de Recyclebox. Ivoclar Benelux rekent op u om van deze professionele en eco-verantwoordelijke actie een ècht succes te maken!

Gooi uw blokken dus niet zomaar weg! Samen recyclen we deze op een eenvoudige manier.

1. Scan de QR-code en reserveer uw Recyclebox direct.
  2. Ontvang uw gratis Recyclebox om uw gebruikte CAD/CAM-blokken te recyclen.
  3. Deel het project met ons op social media.
  4. Vul de Recyclebox met uw blok-afvalmateriaal en stuur deze terug naar Ivoclar. (Gratis, want de verzendkosten zijn vooraf al door ons betaald.)
  5. Word actief deelnemer en draag óók uw steentje bij!

Wees dubbel gemotiveerd en start uw dag met een lach!
In de Recyclebox vindt u een rode neus ... Waarom?

Voor elke kilo, die u terugstuurt doneert Ivoclar Benelux een financiële bijdrage aan de CliniClowns. Dit project dient dus een dubbel doel: we dragen bij aan een beter milieu en toveren een glimlach op het gezicht van zieke kinderen.  Om uw bijdrage te onderstrepen, kunt u een (ludieke) foto van de rode neus en de gevulde Recyclebox met ons delen op uw social media. Deze campagne start op 1 november 2022 en loopt tot en met 1 april 2023.

Een leidende rol in het creëren van duurzame transformatie

‘Wij zijn ervan overtuigd dat duurzame verandering het gevolg moet zijn van een wereldwijde verschuiving van prioriteiten’, legt Deborah Vermeulen-Rog, marketing manager en MT-lid, uit. ‘Als internationale organisatie moeten we hierin een leidende rol nemen en zelf ook meer actief mee bezig zijn. Wij geloven in nieuwe stappen, die erop zijn gericht om het milieu te beschermen en de klimaatverandering aan te pakken.’

Volg ons op social media en deel de Recyclebox én rode neus! #RecyleWithIvoclar #RecycleBox #Cliniclowns

Ivoclar, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor kwalitatief hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over Ivoclar naar www.ivoclar.com