Uitbreiding Raad van Bestuur van de Ivoclar Groep met Dr. Friederike Hoffmann-Sieg

Hoofddorp, Nederland – 1september 2022

De Ivoclar Groep, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, heeft een nieuw lid opgenomen in de Raad van Bestuur; met haar kennis op het gebied van digitalisering gaat Dr. Friederike Hoffmann-Sieg het tandheelkundige en medisch-technologische bedrijf ondersteunen.

Dr. Helmut Schuster, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Ivoclar, is enthousiast over deze uitbreiding van de Raad van Bestuur met een nieuw lid: 'Na een periode van transitie en versterkte klantfocus, met een speciaal accent op een groter aanbod van geïntegreerde oplossingen, zijn we nu klaar voor de volgende stap.’ Dr. Friederike Hoffmann-Sieg komt de Raad van Bestuur van het in Liechtenstein gevestigde tandheelkundige en medisch-technologische bedrijf met onmiddellijke ingang versterken. Zij gaat de ontwikkeling van Ivoclar naar een meer digitaal- en datagestuurde onderneming ondersteunen.

Een ervaren bestuurder
Dr. Friederike Hoffmann-Sieg is een Duitse bestuurder met uitgebreide ervaring op het gebied van digitalisering. Momenteel geeft zij als hoofd Connected Business Solutions sturing aan de telecomtak van Swisscom B2B en tevens is zij lid van de Raad van Bestuur van Swisscom Enterprise in Zürich (Zwitserland). Ze is als master International Relations & Political Science afgestudeerd aan de Vrije Universiteit van Berlijn (Duitsland) en is gepromoveerd in Business Leadership & Management aan de Universiteit van St. Gallen (Zwitserland).

Aanvulling op de competenties van de huidige leden van de Raad
Met haar expertise gaat Dr. Hoffmann-Sieg ondersteuning verlenen aan de huidige leden van de Raad van Bestuur, onder wie Dr. Helmut Schuster (Voorzitter van de Raad van Bestuur), Dr. Matthias Donhauser (Vice-president van de Raad van Bestuur), Robert Ganley, Prof. Dr. Peter Leibfried, Prof. Dr. Ing. Wolfgang Reitzle, Christina Zeller en Christoph Zeller.

Dr. Friederike Hoffmann-Sieg (midden) verheugt zich op haar nieuwe functie als lid van Raad van Bestuur van de Ivoclar Groep, samen met Dr. Helmut Schuster (links), Voorzitter van Raad van Bestuur, en Christoph Zeller (rechts), lid van de Raad van Bestuur en vertegenwoordiger van de eigenaarsfamilie.

Over Ivoclar Groep

De Ivoclar Groep, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor kwalitatief hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over Ivoclar naar www.ivoclar.com