Kennis en vertrouwen:
IPS e.max® ZirCAD Prime - het ideale zirkonium voor hoogsterke esthetische restauraties

Hoofddorp, Nederland – 5 oktober 2023

De Ivoclar Groep is een van de toonaangevende wereldwijde leveranciers van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen en biedt een uitgebreide portfolio van producten en systemen voor tandartsen, tandtechnici en mondhygiënisten. Met de producten van het IPS e.max ZirCAD Prime-programma levert het bedrijf een hoogsterk en veelzijdig zirkoniumoxide, dat zich onderscheidt door kwaliteit, stabiliteit en esthetiek. Op deze manier kunnen patiënten profiteren van optimale zorg.

Prime Zirkoniumoxide: esthetisch en sterk

De Prime-familie omvat IPS e.max ZirCAD Prime en IPS e.max ZirCAD Prime Esthetic.Zirkoniumoxide is een volkeramisch materiaal, met de eigenschappen die nodig zijn voor duurzame restauraties. Het wordt gebruikt binnen uiteenlopende toepassingen, van enkele kronen tot bruggen met meerdere elementen. Prime Zirkoniumoxide is esthetisch maar toch sterk en zorgt voor een overtuigende reproductie van de functie van de natuurlijke tandstructuur*. Al met al is Prime Zirkoniumoxide dus het materiaal dat bij uitstek geschikt is om esthetische en duurzame restauraties voor de meest uiteenlopende casussen te vervaardigen.

De essentie: deskundigheid

Prime Zirkoniumoxide is betrouwbaar, al jarenlang klinisch bewezen en gebaseerd op de in vele jaren opgebouwde kennis van Ivoclar van materiaalwetenschappen op het gebied van keramiek. Per saldo is dit materiaal een combinatie van competentie en vertrouwen, aangezien klanten over de hele wereld al jarenlang vertrouwen hebben in de volkeramische materialen (IPS e.max) van Ivoclar. Het constant groeiende aantal klinische studies bevestigt een overlevingsscore van 96% na vijf jaar voor Prime Zirkoniumoxide.

'Onze unieke GT Technology is de sleutel van het onmiskenbare, natuurgetrouwe verloop van kleur en translucentie, de uitzonderlijk precieze pasvorm en efficiënte verwerking van Prime Zirkoniumoxide. Prime Zirkoniumoxide betekent een hoogwaardige esthetiek, die bijzonder wordt gewaardeerd, niet alleen in de praktijk van tandtechnici en tandartsen, maar ook bij plaatsing in de mond van de patiënt. De indrukwekkende hoogwaardige kenmerken van het materiaal worden gestaafd door een groeiend aantal klinische studies en we zijn er trots op dat we de garantie van 10 jaar op IPS e.max nu ook uitbreiden naar restauraties met Prime Zirkoniumoxide.

Nieuwe ring - IPS e.max ZirCAD Prime Esthetic

We zetten ons volledig in om de kwaliteit van onze producten te verbeteren. Ook waarderen wij de actieve feedback en inbreng van onze klanten. Dankzij een nieuwe ring op de disc worden de plaatsing en herplaatsing vergemakkelijkt door een merkteken. Bovendien biedt deze ring tandtechnici een extra veiligheidslaag (bijvoorbeeld tegen chipping e.d.); dat heeft een positief effect op de efficiëntie van het tandtechnische laboratorium en daarmee op de workflow als geheel. Uiteindelijk streven onze afnemers en ons bedrijf hetzelfde doel na: patiënten over de hele wereld voorzien van hoogwaardige en duurzame eindrestauraties', aldus een toelichting van Tobias Specht, Senior Director Global Business Unit Labside Digital van de Ivoclar Groep.

Een naadloze workflow en de IPS e.max-garantie

Ivoclar levert het juiste product voor elke individuele stap, zodat restauraties van Prime Zirkoniumoxide optimaal kunnen worden geprepareerd en probleemloos gecementeerd in de mond van de patiënt. Een met zorg uitgewerkte workflow met optimaal afgestemde producten leidt tandheelkundigen door alle fasen. Bovendien overlappen individuele producten met andere workflows; zo vereenvoudigen ze de coördinatie tussen praktijk en laboratorium om aan beide kanten te zorgen voor méér efficiëntie.

Tandartsen kunnen het gewenste resultaat van tevoren bekijken en bespreken met hun patiënten. Het nemen van digitale afdrukken en een snelle data-overdracht naar het tandtechnische lab zorgen voor een efficiënte en doelgerichte samenwerking. Restauraties van Prime Zirkoniumoxide worden in het tandtechnische lab vervaardigd en dan naar de tandartspraktijk gestuurd, waar ze kunnen worden geplaatst door middel van een conventionele, zelfhechtende of adhesieve cementeermethode. Het cementeren kan gemakkelijk en efficiënt worden uitgevoerd met behulp van ZirCAD Cement, een hoogwaardig harsgemodificeerd glasionomeercement, dat is ontwikkeld voor dagelijks gebruik. Dankzij de gemakkelijke verwerking en snelle schoonmaak levert dit cement steeds opnieuw voorspelbare cementeerresultaten. Gladde oppervlakken en een glanzende afwerking kunnen worden gerealiseerd met OptraGloss®. Door middel van de universele OptraGloss polishers worden keramische restauraties binnen heel korte tijd tot hoogglans gepolijst. Uiteindelijk is de tevreden smile van de patiënt het belangrijkste resultaat.

De e.max-familie van Ivoclar omvat de volgende keramiekseries: zirkoniumoxidekeramiek (IPS e.max ZirCAD, IPS e.max ZirCAD Prime en IPS e.max ZirCAD Prime Esthetic), lithiumdisilicaatkeramiek (IPS e.max CAD en IPS e.max Press) en layeringkeramiek (IPS e.max Ceram).

Klanten over de hele wereld vertrouwen al meer dan 15 jaar op de kwaliteit en esthetiek van restauraties met e.max. Gesteund door de plaatsing van meer dan 150 miljoen restauraties en mede op basis van klinisch bewijs over een lange periode biedt Ivoclar een garantie van 10 jaar, zodat tandheelkundige professionals hun patiënten ook in de toekomst kunnen verzekeren van een gezonde smile.

Ga voor meer informatie over Prime Zirkoniumoxide naar

Prime Zirkoniumoxide : Ivoclar

Over de Ivoclar Groep

De Ivoclar Groep, met hoofdkantoor in Schaan, Liechtenstein, is een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van geïntegreerde oplossingen voor geavanceerde tandheelkundige toepassingen. Met trots viert het bedrijf in 2023 zijn 100-jarig bestaan onder het motto 'A century of innovation'. Een omvangrijk aanbod van producten, systemen en diensten, intensief onderzoek en ontwikkeling en aandacht voor training en bijscholing vormen de basis voor het succes van het bedrijf. Met 56 dochterondernemingen en vestigingen levert de groep producten aan ongeveer 130 landen en werken er wereldwijd ongeveer 3.700 medewerkers. Meer informatie over de Ivoclar Group is te vinden op ivoclar.com