Sneller. Beter. Sterker.
Ivoclar optimaliseert de efficiëntie van directe restauratieve procedures

Hoofddorp, Nederland - 05 september 2023

De Ivoclar Groep, een wereldwijd toonaangevende aanbieder van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen met een uitgebreide product- en systeemportfolio voor tandartsen, tandtechnici en mondhygiënisten, bevordert de efficiëntie van directe restauratieve procedures in de dagelijkse tandartspraktijk en bezorgt patiënten een prachtige smile dankzij de moderne producten van de Direct Restorative Workflow.

Om hoogwaardige en duurzame directe restauraties te realiseren, is het essentieel dat er wordt gekozen voor de juiste workflow-oplossing. De materialen van Ivoclar voor directe restauratieve procedures ondersteunen elke stap van de restauratieve workflow om een verbeterde efficiëntie en esthetiek te realiseren in de dagelijkse tandheelkundige zorg. Het toonaangevende productaanbod van Ivoclar voorziet in een uitgebreide reeks van eisen voor isolatie, restauratie, contouren en een verbeterde bescherming tegen cariës en tandbederf. Op deze manier wordt de efficiëntie van directe restauratieve procedures in de dagelijkse praktijk verbeterd en mag elke patiënt rekenen op een prachtige smile.

Sneller. Beter. Sterker.

Door het klinische behandeltraject heen biedt Ivoclar gecoördineerde en goed afgestemde materialen voor de klinische stappen bij directe restauratieve tandheelkunde, zodat de procedures voldoen aan deze criteria: Sneller. Beter. Sterker.

Sneller - De portfolio bevat betrouwbare producten die de behandeltijd optimaliseren die nodig is voor posterieure restauraties, waarbij een tijdbesparing tot 51% haalbaar is.[1]

Beter - Bij de Direct Restorative Workflow draait alles om teamwork. De producten zijn zodanig op elkaar afgestemd dat ze elkaar naadloos aanvullen en de workflow in de praktijk stroomlijnen.

Sterker - Dankzij de hoogwaardige tandheelkundige producten mogen patiënten rekenen op een superieure kwaliteit en esthetiek, waarbij de efficiëntie van het tandheelkundige team wordt vergroot.

Een overtuigende workflow

Ivoclar heeft een directe restauratieve workflow ontwikkeld die esthetiek, kwaliteit en efficiëntie met elkaar verbindt. Van isolatie tot de juiste preventieve zorg; Ivoclar biedt naadloos op elkaar afgestemde producten.

• OptraGate® is dé oplossing als een efficiënte en snelle relatieve isolatie essentieel is. De latex-vrije mondspreider zorgt voor een duidelijk overzicht van het behandelgebied en wordt door patiënten comfortabel gedragen.

• Adhese® Universal is een 1-component, lichtuithardend adhesief voor directe en indirecte bondingprocedures en alle etsprotocollen.[2] Dit product wordt geleverd in de vorm van de innovatieve, gebruiksvriendelijke VivaPen, die tot vier keer meer applicaties per ml inhoud biedt, zodat de economische efficiëntie van de praktijk wordt bevorderd.

• De producten uit de Tetric® Line bieden dé oplossing voor alle caviteiten bij minimaal invasieve restauratieve procedures.[3] De Tetric Line omvat vier gecoördineerde composietmaterialen, die garant staan voor een efficiënte workflow en uitstekende esthetische resultaten. De 4 mm-composieten Tetric PowerFill en Tetric PowerFlow onderscheiden zich door hun natuurgetrouwe esthetische eigenschappen en betrouwbaar uithardingsgedrag bij korte blootstellingstijden, waardoor in het posterieure gebied tijdbesparingen tot 51% mogelijk zijn.[4]  De universele composieten Tetric EvoFlow en Tetric Prime zijn geschikt voor het anterieure én posterieure gebied. Tetric EvoFlow is vloeibaar onder druk en stabiel tijdens het aanbrengen. De composiet kan accuraat worden geplaatst en is daarmee heel geschikt voor minimaal invasieve anterieure restauraties en voor gebruik als voering. Tetric Prime is een modelleerbare composiet. Dankzij het nadrukkelijke kameleoneffect en de uitstekende verwerkingseigenschappen is dit product bijzonder geschikt voor een overzichtelijke en esthetische vervanging van verloren gegane tandstructuren.

• Dankzij OptraSculpt® kunnen composieten probleemloos worden gecontoureerd. Deze instrumenten zijn speciaal ontwikkeld om composiethars niet-klevend te modelleren en contoureren.

• De Bluephase® PowerCure uithardingslamp zorgt voor intelligente lichtuitharding met een druk op de knop. De uithardingslamp zorgt voor een betrouwbaar uithardingsproces bij korte blootstellingstijden vanaf 3 seconden. De Bluephase PowerCure - compleet met gepatenteerde Polyvision-technologie - is een echte 'team player' en ondersteunt tandartsen actief bij het uithardingsproces met behulp van de ingebouwde uithardingsassistent.

• OptraGloss® wordt gebruikt voor de afrondende polijstbewerking. Deze universele polisher is geschikt voor extra- en intra-oraal hoogglans polijsten en staat - via slechts één stap - garant voor gladde en glanzende restauratie-oppervlakken.

• Het aanbrengen van Fluor Protector S wordt aanbevolen voor een efficiënte bescherming van afgewerkte restauraties. De beschermlak met fluoride zorgt voor een betere bescherming tegen cariës en tandbederf. De innovatieve lakformule omvat een homogeen opgeloste fluoridebron, die zorgt voor de onmiddellijke beschikbaarheid van fluoride. De lak levert direct en efficiënt fluoride aan het glazuur om overgevoelige tandhalzen te behandelen en de zuurweerstand van glazuur te verbeteren.

Ga voor meer informatie over directe restauratieve procedures naar: https://www.ivoclar.com/nl_bx/fasterbetterstronger

De Ivoclar Groep, met hoofdkantoor in Schaan, Liechtenstein, is een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van geïntegreerde oplossingen voor esthetische, geavanceerde tandheelkundige toepassingen. Met trots viert het bedrijf in 2023 zijn 100-jarig bestaan onder het motto 'A century of innovation'. Een omvangrijk aanbod van producten, systemen en diensten, intensief onderzoek en ontwikkeling en aandacht voor training en bijscholing vormen de basis voor het succes van het bedrijf. Met 56 dochterondernemingen en vestigingen levert de groep producten aan ongeveer 130 landen en werken er wereldwijd ongeveer 3.700 medewerkers. Ga voor meer informatie over de Ivoclar Groep naar ivoclar.com

[1]  Mogelijk gemaakt dankzij de 3s PowerCure-producten.

[2]  Met uitzondering van gevallen waarin adequate lichtuitharding niet kan worden gegarandeerd (bijvoorbeeld het cementeren van endodontische stiften).

[3] Caviteitsklassen I-V volgens G.V. Black.

[4] Alleen geschikt voor Klasse I- en II-restauraties in posterieure tanden, uitgehard vanuit het occlusale aspect.