"Recycle to the max"
Ivoclar zet zich ook in 2023 in voor CliniClowns middels de campagne "Recycle to the max"!

Hoofddorp, Nederland – 28 maart 2023

Ivoclar Benelux, een dochteronderneming van de Ivoclar Group, één van 's werelds toonaangevende fabrikanten van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen, met een compleet assortiment aan producten en systemen voor tandartsen* en tandtechnici*, zet zich in 2023 weer in voor CliniClowns.

Dankzij het recycleprogramma Recycle to the max’ doneert Ivocar Benelux voor elke 10 kilogram gerecycled CAD/CAM blokmateriaal €20,- aan CliniClowns.

CliniClowns - een glimlach doet wonderen

De CliniClowns worden ingezet voor iedereen die bang, onzeker, eenzaam of verdrietig zijn en de kracht van een glimlach hard nodig hebben. De CliniClowns spelen in bijna alle Nederlandse ziekenhuizen met een kinderafdeling, de psychiatrie, revalidatieklinieken, hospices, speciale scholen, kinderdagverblijven, online en in zorginstellingen voor mensen met dementie.

Samen werken wij aan een beter milieu

Recycling helpt bij het besparen van CO2 en helpt klimaatverandering tegen te gaan. Bij het gebruiken van CAD/CAM blokken blijft waardevol metaal over die door OrthoMetals gerecycled wordt. Het bedrijf OrthoMetals BV, gevestigd in Drenthe en partner in deze unieke operatie binnen de Benelux, is een belangrijke speler in dit project. Het bedrijf streeft ernaar om zo veel mogelijk afval terug te winnen.

Recyclen met Ivoclar Benelux - op een eenvoudige manier.

1. Scan de QR-code en bestel gratis de Recycle Box.
  2. Ontvang de Recycle Box om de gebruikte CAD/CAM-blokken te recyclen.
  3. Deel het project op social media en gebruik #RecyleWithIvoclar #CliniClowns
  4. Breng de Recycle Box gevuld met CAD/CAM-blokken naar een PostNL-punt.
  5. Retourneren is geheel gratis*.

In de Recyclebox vindt u een rode neus ... Waarom?

Om uw bijdrage te onderstrepen, kunnen tandartsen en tandtechnici een foto van de rode neus en de gevulde RecycleBox met Ivoclar Benelux delen op social media. De campagne is gestart op 1 november 2022 en loopt t/m 30 april 2023.

Ivoclar, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor kwalitatief hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over Ivoclar naar www.ivoclar.com

*De verzendkosten zijn vooraf door Ivoclar Benelux betaald.