Vhf wordt 'erkend freespartner van Ivoclar' voor het Ivotion Denture System

Hoofddorp, Nederland – 23 februari 2023

Ivoclar is een van de wereldwijd toonaangevende leveranciers van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen, met een uitgebreide product- end systeemportfolio voor tandartsen en tandtechnici. Het bedrijf streeft naar optimale flexibiliteit bij het gebruik van zijn workflows en producten. Om die reden is het voor het bedrijf essentieel om nauwe strategische partnerships aan te gaan met externe leveranciers van toekomstgerichte hardware- en softwareoplossingen.

Dankzij de benoeming van vhf tot Ivoclar's 'approved milling partner' voor Ivotion is de succesvolle samenwerking met vhf camfacture AG, een vooraanstaande fabrikant van CNC-freesmachines, tools en CAM-software voor de tandheelkundige industrie, nu nóg verder verbeterd. De mogelijkheid om het Ivotion Denture System te verwerken op vhf-freesmachines stelt gebruikers in staat om zich te richten op een breed indicatiespectrum; tegelijkertijd beschikken ze over flexibiliteit bij de keuze tussen twee toonaangevende leveranciers van CAD-software.

Ivoclar en vhf tilt haar partnership met vhf naar een hoger niveau

Met de benoeming van vhf als 'erkend freespartner van Ivoclar' voor Ivotion tilt Ivoclar haar samenwerking met vhf voor geavanceerde monolithische protheses en digitale tandheelkunde naar een hoger niveau. Met de levering van hoogwaardige hardware- en software-oplossingen voor Computer Aided Manufacturing (CAM) aan tandtechnische laboratoria en tandartspraktijken, heeft vhf een reputatie opgebouwd als wereldwijd toonaangevende fabrikant van tandheelkundige freesmachines.

De uitbreiding van het bestaande partnership sluit aan bij het doel van Ivoclar om klanten optimale flexibiliteit te bieden. Door deze aanpak kunnen laboratoria en tandtechnici kiezen uit verschillende CAD-workflows. Tijdens het ontwerpen van hun Ivotion-prothesen kunnen zij gebruik maken van 3Shape of exocad software. Een naadloze integratie in alle mogelijke bestaande interfaces is op die manier gewaarborgd. Na voltooiing kunnen de ontwerpgegevens worden geïmporteerd in de DENTALCAM software van vhf voor verdere verwerking.

Steeds meer processen volledig gedigitaliseerd in tandtechnische laboratoria

Met de lancering van het Ivotion Denture System in 2020 stelde Ivoclar nieuwe normen voor de productie van volledige protheses. Vanaf die tijd hebben veel klanten over de hele wereld zich laten inspireren door deze digitale systeemoplossing. Tandartsen en tandtechnici kunnen profiteren van een efficiënt digitaal productieproces voor de vervaardiging van tandheelkundige protheses met een ongekende snelheid. Naast het gebruiksvriendelijke productieproces zijn gebruikers vooral enthousiast over de snelle resultaten.

Digital Denture wordt een kernpunt in de moderne tandheelkundige technologie en steeds meer tandartsen, tandtechnici en eigenaren van tandtechnische laboratoria zijn bezig om hun processen volledig te digitaliseren. Ivoclar concentreert zich dan ook op efficiënte digitale oplossingen.

Ivotion Denture System - een intelligente oplossing voor geavanceerde volledige tandheelkundige protheses

De innovatieve Ivotion-disc is het hart van het Ivotion Denture System. Dankzij de combinatie van een beproefde prothesebasis en tandmateriaal in één disc maakt Ivotion de vervaardiging mogelijk van volledige monolithische protheses op basis van de unieke Shell Geometry die in de disc is verwerkt. Boven- en onderprotheses kunnen uit één disc worden gemaakt. Dit resulteert in korte productietijden, een geringere gevoeligheid voor accumulatie van plaque vanwege het ontbreken van openingen en een langere levensduur van de protheses.

Tobias Specht, Senior Director Global Business Unit Labside Digital van Ivoclar: 'Wij heten vhf, een befaamde expert in CNC-freestechnologie, van harte welkom aan boord. Als nieuwe erkende freespartner van Ivoclar voor onze Ivotion-discs voldoet vhf volledig aan de hoge normen die wij onszelf opleggen voor de levering van perfect afgewerkte tandheelkundige protheses. Met deze stap stimuleren we tevens vhf-klanten met een sterke belangstelling voor de digitale vervaardiging van protheses om te werken met onze gepatenteerde Ivotion Denture System-workflow.'

De Ivoclar Groep, met hoofdkantoor in Schaan, Liechtenstein, is een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van geïntegreerde oplossingen voor geavanceerde tandheelkundige toepassingen. Met trots viert het bedrijf in 2023 zijn 100-jarig bestaan onder het motto 'A century of innovation''. Een omvangrijk aanbod van producten, systemen en diensten, intensief onderzoek en ontwikkeling en aandacht voor training en bijscholing vormen de basis voor het succes van het bedrijf. Met 47 dochterondernemingen en vestigingen levert de groep producten aan ongeveer 130 landen en werken er wereldwijd ongeveer 3.500 medewerkers. Meer informatie over de Ivoclar Group is te vinden op ivoclar.com.

Over vhf

vhf camfacture AG is opgericht in 1988 en is een toonaangevende fabrikant van tandheelkundige freesmachines. Als CAM full-solution provider ontwikkelt vhf freesmachines, tools en software. De vhf Groep heeft zijn hoofdkantoor in Ammerbuch bij Stuttgart en telt ongeveer 350 medewerkers. Twee verkoopkantoren in New York en Shanghai bedienen Noord-Amerika en Zuidoost-Azië.