Een stralende opmaat naar een nieuwe eeuw

Hoofddorp, Nederland – 18 januari 2024

Als teken van dankbaarheid en waardering sloot Ivoclar het jubileumjaar af met indrukwekkende verlichting van het nieuwe hoofdkantoor. Dankzij het 100-jarig bestaan heeft Ivoclar in december het pand enkele dagen verlicht. De visuele show op het gebouw symboliseren een stralende toekomst voor de onderneming.

Aan het eind van het jaar blikte Ivoclar met trots terug op een jaar met activiteiten en evenementen over de gehele wereld om het 100-jarig bestaan uitgebreid te vieren. Onder het motto 'A Century of Innovation' vonden tentoonstellingen en speciale evenementen voor klanten plaats, evenals en een reeks festiviteiten voor medewerkers.

'Graag danken we iedereen die ons heeft geholpen om te komen waar we nu staan'

'Via de jubileumvieringen hebben we onze dank betuigd aan onze klanten, zakenpartners en werknemers. Zij hebben allemaal bijgedragen aan de ontwikkeling van Ivoclar tot een toonaangevende fabrikant van tandheelkundige producten. Graag danken we iedereen die ons heeft geholpen om te komen waar we nu staan', aldus Markus Heinz, die vanaf maart als CEO leiding geeft aan de Groep.

Ivoclar - een pionier in de tandheelkundige industrie

Met een grootse visuele show heeft Ivoclar dit heel bijzondere jaar afgesloten door het hoofdkantoor in Schaan, Liechtenstein, te verlichten in de bedrijfskleuren. Heinz: 'Net zo soepel als de kleuren in elkaar overlopen, maken wij de overgang van de afgelopen eeuw innovatie naar de volgende. Wij hebben een belangrijke rol gespeeld bij de opbouw van de tandheelkundige industrie en streven er naar om in de toekomst marktleider te blijven.'

Ivoclar blijft bouwen op haar Research & Development.

Om voorop te blijven lopen, kan Ivoclar bouwen op haar eigen Research & Development. Binnen de sector is dit één van de grootste R&D-afdelingen, die talrijke patenten op haar naam heeft staan, bijvoorbeeld voor de lithiumdisilicaat-blokken (IPS e.max CAD), uitgebracht in 2005. In die tijd namen de concurrenten dit materiaal niet serieus. Niettemin werd het product onder de naam IPS e.max CAD al snel enorm populair dat het zorgde voor een omslag binnen de dentale industrie. Het bedrijf is enorm trots op het feit dat IPS e.max tot op de dag van vandaag het meest verkochte volledig keramische systeem voor tandartspraktijken en tandtechnische laboratoria is.

Waardering voor de medewerkers

Een van de hoogtepunten van de jubileumfestiviteiten vond plaats op het hoofdkantoor in Schaan, Liechtenstein. In juni vonden hier de officiële jubileumceremonie en de grootse opening van het nieuwe hoofdkantoor plaats. Enkele dagen later uitte het bedrijf haar waardering voor de medewerkers door middel van een speciale familiedag. Daarnaast vierden de medewerkers van de 56 vestigingen het 100-jarig bestaan via soortgelijke evenementen over de hele wereld. CEO Markus Heinz: 'Onze 3.700 werknemers over de hele wereld delen dezelfde waarden. Elke dag opnieuw spannen ze zich optimaal in om onze klanten te helpen bij het creëren van een gezonde glimlach. Vooral dat gemeenschappelijke doel en sterke verbinding waren voelbaar tijdens dit memorabele jaar. Voor de inzet van onze gemotiveerde teams danken we hen.'

Over de Ivoclar Group
De Ivoclar Groep, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Schaan, Liechtenstein, is wereldwijd een van de vooraanstaande fabrikanten van geïntegreerde hoogwaardige oplossingen voor tandheelkundige toepassingen. Al meer dan 100 jaar heeft de onderneming een belangrijke bijdrage geleverd aan de opbouw van de tandheelkundige industrie en aan de bevordering van optimale mondgezondheid en een stralende lach. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Met 56 dochterondernemingen en vestigingen levert de groep producten aan ongeveer 130 landen en werken er wereldwijd ongeveer 3.700 medewerkers. Meer informatie over de Ivoclar Group is te vinden op ivoclar.com.