Een innovatie voor tandheelkundige profylaxe

Ivoclar presenteert een noviteit voor professionele gebitsreiniging

Hoofddorp, Nederland, 26 september 2024

De Ivoclar Groep, een van de wereldwijd toonaangevende fabrikanten van totaaloplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen met een uitgebreide portfolio van producten en systemen voor tandartsen, tandtechnici en mondhygiënisten, presenteert VivaDent® Aerosol Reduction Gel; een ware innovatie op het gebied van professionele gebitsreiniging. Deze gel betekent een omslag in de profylaxeprocedures van tandartspraktijken en staat garant voor een meer comfortabele beleving voor patiënten én praktijkbeoefenaars.

De dagelijkse profylaxewerkzaamheden stellen mondhygiënisten en tandartsen voor diverse problemen, vooral als het gaat om het gebruik van ultrasone scalers. De door ultrasone scalers veroorzaakte aerosolen en spuitnevel kunnen de zichtbaarheid van het behandelgebied belemmeren, wat risico's kan opleveren voor de behandelaars en patiënten.

Een mijlpaal bij tandsteenverwijdering; tot 99[1] %[2] minder aerosolen

Om het hoofd te bieden aan de problemen rondom aerosolen, is de innovatieve VivaDent® Aerosol Reduction Gel ontwikkeld. De unieke samenstelling zorgt voor een effectieve vermindering - tot 99% - van de spuitnevel en aerosolen die worden veroorzaakt door ultrasone scalers.[3] Deze ware innovatie betekent een mijlpaal bij profylaxewerkzaamheden en voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen. De systematische reductie van spuitnevel en aerosolen vergemakkelijkt niet alleen de professionele gebitsreiniging, maar biedt nog verschillende andere voordelen.

·       Beter zicht op het behandelgebied.

·       Minder kans op verspreiding van ziekten door de lucht vanwege de gereduceerde aerosolen.

·       Meer comfortabele ervaring voor patiënten, aangezien het gezicht droger blijft dankzij de vermindering van spuitnevel.

·       Gemakkelijke dosering en verwerking.

'VivaDent Aerosol Reduction Gel bindt aerosolen voordat deze zich kunnen vormen. Om aan de behoeften van alle patiënten te voldoen, is de ingemengde gel bovendien glutenvrij, lactosevrij, vegan en smaakloos', aldus Maurizio Dottore, Director GBU Prevention & Care van de Ivoclar Groep.

Geen compromissen als het gaat om efficiënte en betrouwbare gebitsreiniging

VivaDent Aerosol Reduction Gel is een heldere oplossing op waterbasis, die geen verkleuring van tanden of blijvende vlekken op kleding en andere oppervlakken veroorzaakt. De gel (zakje van één dosis met praktische 1-hands opening) kan gemakkelijk worden ingemengd en sluit naadloos aan bij de dagelijkse preparatiehandelingen. Er zijn geen extra instrumenten nodig voor vermindering van aerosolen. Tevens blijft het hanteren van de ultrasone scaler onveranderd, en daarmee vormt dit innovatieve product een integraal onderdeel van de hedendaagse tandartspraktijk.

Minimale inspanning - optimaal effect

Via twee gemakkelijke stappen wordt de volledige inhoud van een zakje met één dosis in een mengfles vermengd met een liter water; na 30 seconden stevig schudden is er een homogene oplossing gevormd. Na een rusttijd van minstens 10 minuten - idealiter vanaf de voorgaande avond - wordt de geprepareerde oplossing in het externe koelreservoir gegoten en kan de professionele gebitsreiniging van start gaan.

Deze enorm praktische innovatie van Ivoclar zorgt voor een meer betrouwbare en aangename omgeving voor mondhygiënisten, tandartsen én patiënten, ook nu weer conform het credo van de onderneming: Making People Smile.

[1] De reductie van aerosolen is afhankelijk van de punt van de scaler.

[2] De gel vermindert de vorming van aerosolen bij gebruik van ultrasone scalers met maximaal 99%.

[3] Neem bij gebruik van ultrasone scalers s.v.p. de plaatselijke en nationale hygiënerichtlijnen en de instructies van de fabrikant in acht; Het apparaat moet worden gespoeld met drinkwater na ultrasone tandsteenverwijdering met VivaDent Aerosol Reduction Gel. Alleen geschikt voor ultrasone scalers met een extern koelreservoir. Niet geschikt voor luchtpolijstapparaten.

Voor meer informatie: Vivadent Aerosol Reduction Gel | Ivoclar

Over de Ivoclar Groep

De Ivoclar Groep, met hoofdkantoor in Schaan, Liechtenstein, is een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van geïntegreerde oplossingen voor geavanceerde tandheelkundige toepassingen. Al meer dan een eeuw heeft het bedrijf bijgedragen aan de tandheelkundige industrie en mensen in staat gesteld om een optimale mondgezondheid te bereiken en te genieten van een prachtige lach. Een omvangrijk aanbod van producten, systemen en diensten, intensief onderzoek en ontwikkeling en aandacht voor training en bijscholing vormen de basis voor het succes van het bedrijf. Met 56 dochterondernemingen en vestigingen levert de groep producten aan ongeveer 130 landen en werken er wereldwijd ongeveer 3.700 medewerkers. Meer informatie over de Ivoclar Group is te vinden op ivoclar.nl.