Intelligente uitharding
Ivoclar verhoogt de efficiëntie van directe restauraties met de Bluephase PowerCure.

Hoofddorp, Nederland – 28 november 2023

De Ivoclar Groep, een wereldwijd toonaangevende aanbieder van geïntegreerde oplossingen voor hoogwaardige tandheelkundige toepassingen, met een uitgebreide product- en systeemportfolio voor tandartsen, tandtechnici en mondhygiënisten, bevordert de efficiëntie van directe restauratieve behandelingen dankzij de Bluephase PowerCure-uithardingslamp en Directe Restauratieve Workflow.

Om hoogwaardige en duurzame directe restauraties te realiseren, is het essentieel dat er wordt gekozen voor de juiste workflow-oplossing. Het toonaangevende productaanbod voorziet in een uitgebreide reeks van eisen voor isolatie, restauratie, contouren en een verbeterde bescherming tegen cariës en tandbederf. Op deze manier wordt de efficiëntie van directe restauratieve procedures in de dagelijkse praktijk verbeterd en mag elke patiënt rekenen op een prachtige smile.

De workflow voor directe restauraties

Lichtuitharding is een belangrijke stap binnen het restauratieve behandelingsproces en efficiëntie staat voorop. In dit verband voldoet de Bluephase PowerCure -uithardingslamp aan alle eisen. Hierbij wordt de vereiste blootstellingstijd van directe Klasse I- en II-restauraties tot slechts 3 seconden teruggebracht. Onderstaande kenmerken zijn van toepassing op de algehele Ivoclar-workflow voor restauratieve behandeling:

Optimaliseer de behandeltijd

De portfolio bevat betrouwbare producten die de behandeltijd optimaliseren die nodig is voor de plaatsing van posterieure restauraties, waarbij een tijdbesparing tot 51% haalbaar is.

Beter op elkaar afgestemd

Bij de Directe Restauratieve Workflow draait alles om teamwork. De producten zijn zodanig op elkaar afgestemd dat ze elkaar naadloos aanvullen en de workflow in de praktijk stroomlijnen.

Superieure kwaliteit

Dankzij de hoogwaardige tandheelkundige producten mogen patiënten rekenen op een superieure kwaliteit en esthetiek, waarbij de efficiëntie van het tandheelkundige team wordt vergroot.

Bluephase PowerCure; intelligente uitharding

Een juiste lichtuitharding is een eerste vereiste om de esthetische uitstraling en hoge kwaliteit van directe en indirecte restauraties te waarborgen. Het apparaat omvat een intelligent uithardingssysteem, inclusief de gepatenteerde Polyvision Technology om de gebruiker te waarschuwen als het licht onjuist wordt gehanteerd tijdens het polymerisatieproces.

De uithardingslamp is geschikt voor de polymerisatie van alle gangbare lichtuithardende tandheelkundige materialen. Het licht wordt gelijkmatig afgegeven via de tip van de lichtgeleider; zo kunnen optimale resultaten worden bereikt door tandheelkundige materialen uniform uit te harden. Bovendien kan de gebruiker het polymerisatieprogramma en de uithardingstijd via een display met achtergrondverlichting volgen.

Eén van de belangrijkste voordelen van de Bluephase PowerCure is de efficiënte werking; mede dankzij de 9 mm brede lichtgeleider en de korte uithardingstijden - vanaf 3 seconden. Dit apparaat biedt een oplossing om de efficiëntie van restauratieve restauraties te verhogen.

Vandaag de dag kiezen vooruitstrevende tandartsen de Bluephase PowerCure; deze staat immers voor de toekomst van de polymerisatie in de tandheelkunde, waarbij de nadruk ligt op intelligente producteigenschappen die het werk faciliteren, veelzijdige applicaties, korte uithardingstijden en betrouwbare sresultaten.

Ga voor meer informatie over de directe restauratieve workflow naar: https://www.ivoclar.com/nl_bx/fasterbetterstronger

Ga voor meer informatie over de Bluephase PowerCure naar: https://www.ivoclar.com/nl_bx/bluephase-powercure-lamp

Over de Ivoclar Groep

De Ivoclar Groep, met hoofdkantoor in Schaan, Liechtenstein, is een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van geïntegreerde oplossingen voor esthetische, geavanceerde tandheelkundige toepassingen. Met trots viert het bedrijf in 2023 zijn 100-jarig bestaan onder het motto 'A century of innovation'. Een omvangrijk aanbod van producten, systemen en diensten, intensief onderzoek en ontwikkeling en aandacht voor training en bijscholing vormen de basis voor het succes van het bedrijf. Met 56 dochterondernemingen en vestigingen levert de groep producten aan ongeveer 130 landen en werken er wereldwijd ongeveer 3.700 medewerkers. Meer informatie over de Ivoclar Group is te vinden op ivoclar.com